Anem a la muntanya
  el bloc muntanyenc d'en FerCa

dimarts, de març 20, 2007

Pujada al Balandrau (2.584m)

Diumenge varem anar a fer el Balandrau. La sortida la vam programar els i les que l'any passat vam participar al Cicle d'Iniciació a l'Alta Muntanya, que per excés de gent, no podem anar a les sortides d'aquest any i vam decidir de mantenir el grup i la companyonia creada l'any passat i programar sortides mensuals durant aquest any.

El Balandrau tot i ser una ascenció fàcil i molt tranquila amaga una tràgica historia succeïda ara fa 6 anys: 10 muntanyistes que hi pujaven van perdre la vida. En qüestió de minuts un matí asolellat va donar pas a una forta nevada amb vents de fins a 138Km/h, la temperatura va baixar fins a -16ºC, el vent va produir allaus que van sepultar als 10 muntanyencs. Explico aixó perque com a mínim ens serveixi a tots per aprendre que a la muntanya s'hi ha d'anar preparat i s'ha de planificar molt bé la sortida, tot i aixó, a vegades pasen coses, que ens agafin el màxim de preparats!

Vam començar la pujada des d'una pista de terra a la Collada del Moro que s'enfila poc a poc per una vall, al cap d'una estona arribem a un punt on ja veiem el Balandrau i el coll per on s'hi puja, la pendent es pronuncia una mica. De pujada ja es veien algunes clapes de neu pero molt poquetes. Un cop vam arribar al coll vam aprofitar per fer algunes fotos de les vistes de l'altre vall i esperar al Ruben que per una lesió al genoll anava a un ritme més calmat.
Des d'el coll ja faltava molt poquet per arribar al cim, pero la pendent es pronuncia una mica i és constant fins arribar al cim.
Finalment, poc després arribavem al cim del Balandrau, allà vam menjar una mica, ens vam fer les fotos de rigor i vam estar observant les vistes: just davant teníem el Torreneules, més lluny a l'esquerra veiem el Puigmal i seguint cap a la dreta, el Coll de Finestrelles, el Pic de Finestrelles i entre dues muntanyes la punteta del Noufonts el cim on estaven els participants del cicle d'aquest any. Els vam trucar i vam parlar de cim a cim ja que ells també hi acabaven d'arribar.

En acabat varem començar la baixada tot fent plans per les pròximes sortides i discutint quin tipus de sortides habiem de fer i com les enfocariem, en molt poc temps ja estavem als cotxes. Vam baixar a dinar a Ribes i vam aprofitar per visitar la botiga de Salewa i tafanejar una mica de material de muntanya, fins i tot algú va fer alguna compra. També allà ens vam trobar amb els del cicle i després d'intercanviar experiències i fer moltes bromes, nosaltres vam baixar cap a Barcelona.

Album: Pujada al Balandrau (2584m)