Anem a la muntanya
  el bloc muntanyenc d'en FerCa

dilluns, de març 12, 2007

Pujant a l'Anboto (Euskal Herria)

Aquest cap de setmana hem estat al País Basc. Hi vam pujar a veure a l'Ekain, un amic amb el que acostumem a anar a fer barrancs a l'estiu. En principi la idea pel dissabte era anar a escalar a Egino, però com que havia estat plovent i imaginàvem que la roca encara estaria humida vam decidir buscar una alternativa, i l'Ekain ens va proposar anar a pujar a l'Anboto.

La pujada comença al santuari d'Urkiola, des d'allà surt una pista molt ben indicada que va agafant alçada molt a poc a poc i des de la que podem observar el paisatge i la flora dels boscos del País Basc, al cap d'una estona de caminar arribem a uns prats on davant nostre s'aixeca la imponent serra de pedra que culmina amb l'Anboto. Allà la pista gira a la dreta, pero nosaltres vam decidir pujar cap a l'esquerra per un corriol que s'enfila cap a la serra per poder fer gairebé tota la cresta. Un cop allà vam parar a menjar una mica i enseguida vam començar a pujar cap a la cresta on al cap de poc deixem enrere la terra i començem a caminar per la roca, en alguns llocs fins i tot hem de trepar una mica, i, tot i que no té gaire dificultat, alguns passos impresionen una mica per la timba que tenen a sota. La cresta és bastant llarga pero finalment, després de passar per alguns cims intermitjos arribavem al cim de l'Anboto.

Un cop fetes les fotos de rigor, vam començar el descens, una baixada força ràpida i que impresiona una mica ja que es baixa molt de desnivell en poc tros. Al cap d'una estona ja erem a la vall. Allà vam dinar "solomoa eta piperrak", llom amb pebrots, que habiem fet a casa abans de marxar i vam tornar cap al santuari d'Urkiola per la mateixa pista per on habiem pujat.

L'excursió va estar realment bé, el mes soprenent de tot va ser trobar un ambient tant d'alta muntanya, amb crestes de roca escarpada i grans valls sense arbres estant a mil i pocs metres d'alçada, i el paisatge increible!