Anem a la muntanya
  el bloc muntanyenc d'en FerCa

dimarts, d’abril 24, 2007

Escalant "Herboristes" i "Catedral Circus" al Pic del Martell (Castelldefels)

Diumenge vàrem anar a escalar l'Oriol i jo. Com que ens havia agradat molt l'escalada del diumenge passat al Pic del Martell vam decidir anar cap allà. En Roger ens havia recomenat una via anomenada "Catedral Circus", quan la vam mirar al llibre "Escalada en Barcelona i alrededores" vam veure que la via sortía d'una reunió i que per arribar fins a ella havíem de triar entre diverses vies, de les moltes opcions que teníem vam triar la "Herboristes", una via desequipada que ens obligaria a buscar-nos la vida per anar-nos assegurant.

La via s'enfila cap a la primera reunió situada a un arbre. Pel primer tram hi trobem només un buril sense txapa i una cinta vella en un pont de roca, per tant hem de colocar algun encastador i si en portem, colocar una plaqueta o alguna cosa al buril. Un cop arribem a la primera reunió la podem passar de llarg i anar directes a la segona, així ho vaig fer jo, ja que el primer tram resultava molt curtet i teníem corda de sobres per arribar a la seguent reunió. Aquesta es troba a una plataforma on podem estar més o menys comodament de peu, a més hi ha instalació de burils amb txapa per la reunió.

El següent tram el va pujar l'Oriol de primer, hi ha una sortida de la reunió sense txapes una mica exposada però després podem colocar encastadors per anar progresant i fins i tot trobem algun pitó clavat a la roca, d'aquest manera, progresant en diagonal cap a la dreta arribem a la reunió formada per dos pitons.

A partir d'aquesta reunió, si volguéssim continuar per la "Herboristes" hauríem d'anar cap a la dreta, però per fer la "Catedral Circus", hem de pujar cap a l'esquerra, és millor pujar mes aviat directes per on hi ha la txapa, que no anar massa cap a la dreta perque després ens fregarà massa la corda, enseguida arribem a una petita esplanada amb un arbre, compte aquí, hi ha una espècie de ximeneia a l'esquerra, pero la via puja directe per una paret arrodonida, hi veurem dues txapes. Jo les vaig veure tard, i al final em vaig bloquejar i vaig decidir pujar per la ximeneia, vaig assegurar amb un encastador que em va saltar a la primera de canvi, a més la corda feia molta volta i tenia molta fricció, a cada pas havia d'estirar fortament de la corda per poder progresar, finalment, després d'una botifarra de metres sense txapar res, vaig trobar un arbre on hi vaig colocar una cinta i vaig respirar tranquil. Un cop a dalt vaig muntar l'ultima reunió fixant-la en una txapa i un pont de roca ja que les altres txapes havien petat totes. Va ser una llastima no poder pujar la "Catedral Circus" per on tocava, la pròxima vegada anirem més amb compte amb la fricció de la corda.

Dades de la via:

Longitud: Herboristes: 140 metres. Catedral Circus 40 metres. Herboristes acabant per la Catedral Circus 120 metres.
Graduació: Herboristes IV+. Catedral Circus V.
Roca: Calcaria.

Material:
10-14 cintes.
Encastadors i friends.
Anelles de cinta plana per alguns ponts de roca i arbres.
Un parell de maillons per alguna reunió de burils amb txapes on no entren els mosquetons HMS.


Aproximació:

Seguim l'aproximació per anar a fer "La reserva" (mireu el post anterior) i continuem caminant pel camí arran de paret fins que trobarem una inscripció a la roca on posa "Herboristes", aquí comença la via.

Etiquetes de comentaris: ,