Anem a la muntanya
  el bloc muntanyenc d'en FerCa

dimarts, d’abril 10, 2007

Intent al Barranc Oscuros del Balced (Huesca)

Aquest dissabte del pont de setmana santa varem anar a la Sierra de Guara a fer el Barranc Oscuros del Balced. Normalment acostumem a passar a l'estiu per aquesta zona a fer barrancs però en vista de que l'estiu passat ja estaben molt secs, i aquest encara pinta pitjor, vam anar a provar a veure com estaba Guara per aquesta època.

El problema va ser anar-hi en aquestes setmanes de pluja, ja sabíem a que ens arriscavem, però en teniem tantes ganes que vam voler anar a provar sort. Vam arribar a Guara sobre les 10:30h, feia força bon temps, el cel estava clar però, més lluny, es veien algunes nubolades sospitoses que s'acostaven. Ens vam canviar, omplir el botils, preparar els petates i vam començar l'aproximació. És una mica més d'una hora d'aproximació primer en lleugera pujada i després en baixada per una tartera cap al riu. Un cop allà, ja vam veure que el cabal del riu era important, és una una zona mes oberta i malgrat aixó l'aigua empenyia força. De baixada evitavem les zones profundes del riu, i si en algun moment l'havíem de creuar havíem de nedar rapid perquè la corrent s'ens eduia, en breu vam arribar als primers caos de roca, la zona on el riu es començava a engorjar molt. Una de les instalacions pel rappel era inaccesible per la forta corrent entre les roques que creava remolins i rentadores molt perilloses. Enfilant-nos per les roques per buscar la forma d'avançar vam trobar una instalació, una mica deterioriada, que ens podria facilitar un rappel fins a una altra roca un pel mes avall, l'Armen va intentar baixar-lo però la situació de l'instalació el tirava cap a la banda contraria a la que interesava, aixi que el vam tornar a pujar i vam decidir tornar enrere.

De tornada, vam aprofitar per banyar-nos una estona al riu abans de tornar a pujar, vam menjar una mica i vam tornar a desfer el camí de pujada per la tartera. En una hora i mitja ja erem al cotxe de tornada, i després d'una parada per menjar a l'Area de Guisona arribavem just per veure el Zaragoza-Barça.

Album: Intent al barranc Oscuros del Balced (Huesca)

Etiquetes de comentaris: ,

2 Comments:

• ...si, si...la verdad es ke cuando estuvimos Dani y yo, no había tanta agua!...al menos si os lo pasasteis bien haciendo el indio!...salut i a ver si puedo mirar lo de Txindoki, y el barranco q hay cerca.............

By Blogger Unknown, at dimecres, 11 d’abril, 2007

• oh! però mira com juguen ells..!
    Regresions a la infància que en diuen.
    jeje, es broma, és genial veureus rient tan.