Anem a la muntanya
  el bloc muntanyenc d'en FerCa

dimarts, d’abril 17, 2007

Escalant "La Reserva" al Pic del Martell (Castelldefels)

Aquest diumenge vaig quedar amb el meu amic Oriol per anar a escalar, no teníem massa clar on anar, pel mal temps que habia fet i la pluja que habia caigut el dissabte, però finalment ens vam acoplar amb el Roger i el Quim, dos escaladors experimentats, que tenien molt clar on anaven. Ens van portar cap a Castelldefels, a la zona anomenada Pic del Martell, on en Quim assegurava que hi ha un microclima especial.

Un cop allà, després d'una aproximació plena de relliscades, arribàvem a peu de vies, en Quim i en Roger ens van aconsellar que fesim la via "La Reserva", una clàsica de la zona, i ells es van posar a una via just al costat nostre, la "Midi-Plan", així si nosaltres teniem algun problema ells ens podrien ajudar.

Al principi vaig començar jo de primer, hi habia passos on la roca habia expulsat aigua i estaven mullats, però la resta estava seca, al primer pas una mica complicat, hi habia una presa de peu que estava mullada, allà em vaig bloquejar, i, després d'una estona ofuscant-me vaig decidir baixar i passar la patata calenta a l'Oriol, que com sempre, va mantenir el cap fred i va superar el pas com si res.

A partir d'aqui vam continuar la via, passant jo de primer el segon tram, amb un diedre maquíssim del qual vaig sortir per la dreta, assegurant la sortida amb un encastador, i acabant el tram amb un pas lateral mal calculat que va fer que la corda fregués massa i després em costes una passada recuperar corda quan assegurava a l'Oriol.

L'últim tram, també molt maco, el va pujar l'Oriol de primer, i en un pas va tenir una caiguda d'un parell de metres que el va sentar de cul a la rampa que tenia just a sota, per sort no va ser res i va continuar sense més problemes la via.

Un cop a dalt de la via, ens vam retrobar amb en Roger i el Quim que ens havien anat esperant a cada reunió per si de cas, i vam tornar seguint les fites fins a arribar a baixar al cami d'anada per on vam tornar als cotxes i vam marxar cap a Sant Andreu.

La jornada va ser tota una prova, la primera vegada que l'Oriol i Jo fèiem una via com aquesta, habiem fet algunes coses amb reunions a Montserrat, però aquesta va ser especialment un repte, i als dos ens va agradar força més que no pas fer escalada esportiva, hem d'agraïr un altre cop al Quim i el Roger que ens hi duguessin i que estiguesin tant per nosaltres, gràcies!

Album: Escalant "La Reserva" al Pic del Martell (Castelldefels)


Dades de la via:

Longitud: 120 metres
Graduació: V/V+
Roca: Calcarea

Material:
10-12 cintes exprés, corda de 60m i alguns encastadors o friends.




Aproximació:

Etiquetes de comentaris: ,

3 Comments:

  • ...eiiiiii!..no es ninguna pequeñez!.
    ..120 metros son un porrillo de metros, eh?....ya te queda menos para un día de estos, conseguir escalar esa gran roca q es tu sueño!........
    ...endavant i arriba nen!..salut!...

    By Blogger Unknown, at dimecres, 18 d’abril, 2007  

  • nen! que gran!
    primer per la via en si, i després pel blog! com tho curres!
    :) petonets

    By Blogger Neus, at dissabte, 21 d’abril, 2007  

  • Hola

    Estic buscant ressenyes del pic del martell i he vist les que tens penjades amb la via reserva i no tenen mala pinta. Les heu fet vosaltres? Que tens mes? Saps on puc trobar-les?

    Gracies

    Jose

    By Anonymous Anònim, at divendres, 16 de novembre, 2007  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home