Anem a la muntanya

Desnivell positiu: 1220m
Desnivell negatiu: 1020m
Distància: 17,5 km

Dijous, ens llevabem a dos quarts de sis, baixavem a esmorzar amb els frontals posats, i a les sis i poc sortiem del refugi per afrontar l'etapa més dura que ens haviem marcat, calculavem entre 10 i 12 hores.

Per començar haviem d'afrontar la pujada cap al coll de Contraix, el coll més alt al que ens hauriem d'enfilar, en arribar a certa alçada hi vam trobar plaques de gel amb força inclinació, com que el sol encara no hi tocava, les plaques estaben completament dures i a falta de grampons per traspasar-les, vam haver de fer escalons amb els bastons per superar-les.

Un cop al coll de Contraix ens esperava una llarguíssima baixada de 700 metres de desnivell cap al refugi d'Estany Llong, més de dues hores de baixada, molta part en terreny molt irregular, que van fer que els dos començessim a patir dels genolls. Al arribar al refugi d'Estany Llong, vam descansar una mica, recuperar forçes pero de seguida vam tornar a arrencar que no ens sobrava el temps.

Tornavem a enfilar-nos a un altre coll, la collada de Dellui, aquesta però, tenia un recorregut més llarg i per tant el desnivell era més regular i es va fer menys dur. Després de passar aquest coll, el cansament ja es notava molt, jo ho vaig suplir a base de barretes energètiques i d'un complement energètic que duia a l'aigua, l'Oriol no es podia dopar tant per motius medics i va patir una mica més el cansament. Només ens quedaven dues horetes de baixada fins al refugi de Colomina on passariem la nit. Hi arribavem passades les 4 de la tarda, en total 10 hores de pujades i baixades.