Anem a la muntanya
  el bloc muntanyenc d'en FerCa

divendres, de novembre 10, 2006

Excursió pel massis d'Anaga (Tenerife, Illes Canaries)

Durant aquesta setmana passada he estat a Tenerife, el mal temps ens va impedir fer totes les excursions de muntanya que voliem fer però una de les que vam fer va ser aquesta pel massís d'Anaga al nord de l'illa.

L'excursió comença a Punta de Hidalgo, un poble de la costa on s'hi pot arribar amb "guagua", des d'aquest poble es puja per per un carrer molt inclinat que surt de just davant de l'esglèsia i que desprès d'una estona de pujada surts del poble i es converteix en pista de terra, el camí cada cop es va fent més estret i puja ja pel massís d'Anaga fins a arribar a una antiga canalització d'aigua. Continues per dins d'aquesta canalització d'aigua i de seguida comences anar per les parets dels barrancs, la canalització esta escabada a la roca i tu hi vas per dins, fins i tot atravesses túnels a la roca pels quals és convenient portar una lot o un frontal.

Desprès d'una estona d'anar per les parets dels barrancs i gaudir del paisatge la canalització s'acaba i aleshores pujes per un petit sender que s'enfila cap a unes cases i agafes una pista asfaltada, aquest tros es fa una mica pessat, a més a nosaltres ens anava plovent de tant en tant, una pluja fluixa però constant, al final arribes a un poble des d'on pots agafar un camí que baixa cap a un altre barranc de tornada cap a Punta de Hidalgo. Aquest camí es una mica perdedor, convé preguntar al poble per tenir clar per on baixa el camí.

Baixem amb aquest cami per unes parets força escarpades dels barrancs fins a arribar al riu, és un barranc sec pero a nosaltres just entrar-hi va esclatar una tempesta i va començar a ploure moltíssim, tot i portar impermeables l'aigua entrava per tot arreu, a més en poc temps va començar a baixar aigua pel riu, així que ens vam donar força pressa per sortir del barranc el més aviat possible, a més, l'aigua feia caure pedres de les parets i haviem d'anar amb molt de compte de per on passavem, al final ens va parar de ploure just quan arribabem al final, el barranc acaba al mar, i just abans hi ha un camí que puja cap a Punta de Hidalgo.

Finalment, absolutament xops i desprès de la nostra aventureta vam agafar la "guagua" per tornar cap a Tacoronte que era on ens estavem. L'excursió val molt la pena i serveix per coneixer una mica la serra d'Anaga, una de les tres zones naturals més boniques de Tenerife.