Anem a la muntanya
  el bloc muntanyenc d'en FerCa

dilluns, de setembre 25, 2006

43è Ral·li d'Alta Muntanya (Campionat de Catalunya 2006)

El passat 17 de Setembre es va celebrar el 43è Ral·li d'Alta Muntanya organitzat per l'Agrupació Excursionista Muntanya de Sant Andreu, l'únic Ral·li que s'organitzava aquest any i per tant, també era el Campionat de Catalunya 2006. Fa anys, diverses Agrupacions organitzaven Ral·lis d'Alta Muntanya i els concursants anaven sumant punts als diferents ral·lis i a l'últim, el que hagués sumat més punts al llarg de l'any era campió de Catalunya. Sembla però, que els Ral·lis han anat perdent adeptes i la majoria de les agrupacións veient la feina que suposa organitzar un Ral·li i la poca participació que tenien han optat per deixar d'organitzar-ne, fins al punt que aquest any només n'organitzava l'AE Muntanya.

Els ral·lis tenen tres categories: or, argent i bronze, per nivells de dificultat, s'hi corre per parelles i consisteixen a assolir una serie de cims amb un mapa i una brúixola, sense itinerari marcat, als cims hi ha punts de control on t'han de segellar la teva fitxa i un cop asolits els cims de la teva categoria, has de tornar al punt de sortida.

El ral·li d'aquest any organitzat per l'AE Muntanya es feia a la Cerdanya, jo hi vaig córrer amb en Josue (un company de l'agrupació), i vam córrer en la categoria d'or. Aquesta consistia en, sortint del refugi del Cap de Rec (1960m), pujar fins a la Tossa Plana de Lles (2916m), passar pel Pic de Setut (2867m), anar al Tossal Bovinar (2841m), pujar al Pic dels Estanyons (2834m) i tornar a baixar fins al refugi. Si no ho he contat malament, vam fer 16km i 1185m de desnivell acumulat. El ral·li començava a les sis i mitja del mati, i excepte cap al final, que va sortir una mica el sol, vam estar a temperatures molt baixes i amb forts vents sobretot als cims i les carenes, algú va dir que a dalt s'estava a 4 graus sota zero, a alguns trossos havies de fer servir les mans, i s'en resentien.

En Josue i jo no ens vam menjar un rosco a nivell de classificació, hi corrien uns quants màquines, entre ells un d'aquests esportistes d'èlit, un noi de 18 anys i jove promesa de l'esquí de fons, campió no se ben bé de què, que en va ser el guanyador. Ens ho vam passar molt bé, per mi va ser tota una experiència i un repte, ho vam fer en unes 4 hores, tot un èxit!